Неділя, 24.11.2024, 05:49
Вітаю Вас Гість | RSS

ДПТНЗ  "ЗАЛІЩИЦЬКЕ  ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ"

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Клуби за інтересами

У сучасних умовах суспільного розвитку, національного відродження України зростає роль навчального закладу професійно-технічної освіти у формуванні особистості учня, його світоглядних позицій, розвитку здібностей та обдарувань.
       Важливу роль у цьому відіграє організація позаурочної виховної роботи.
       Заліщицьке ВПУ – навчальний заклад, де формується особистість учня, де створені умови для його ціннісно-орієнтаційної діяльності. У навчальному закладі напрацьована система організації позаурочної виховної роботи, яка ґрунтується на основі життєдіяльності шести клубів за інтересами, керівництво якими здійснюють педагоги ВПУ у тісній співпраці з активом учнів. Як засвідчує досвід роботи навчального закладу, клуби за інтересами стали доцільною формою об’єднання учнів, зайнятих соціально-корисною, культурно-дозвіллєвою діяльністю.
       Діяльність клубів спрямована на виховання життєздатної компетентної особистості, розвиток громадянських якостей правової освіченості, загальної культури, духовно-моральних якостей учнів.
       Планування роботи клубів ґрунтується на співпраці і взаємодії їх керівників і учнів, осмисленні ними цілей і завдань спільної діяльності, яка будується на добровільності  членства, самоврядуванні, ініціативі учнів.
       Клуби сприяють оволодінню культурою спілкування, комунікативним умінням і відкривають для учнів широкі можливості для творчої самореалізації.
З метою поглиблення правових знань, формування в учнів уміння співвідносити в житті норми моралі та права, обов’язків і відповідальності створено клуб «Закон і ми», керівником якого є вихователь І.М. Андрусик окремі заняття клубу націлені на запобігання шкідливих звичок, захворюваності на СНІД, збереження здоров’я підлітків, попередження правопорушень і несприятливого впливу факторів соціального середовища. Отримані в клубі знання допомагають молодій людині увійти в доросле життя політично зрілим громадянином незалежної держави, зрозуміти цінності демократичного світу, усвідомити себе часткою великого українського народу. Лише через правопорядок можна прийти до загальної стабільності в державі, в усіх її сферах діяльності – до того, чого всі ми так потребуємо. Ще древні казали, що немає майбутнього та держави, в якій не дотримуються законів. Керівник клубу організовує заняття, використовуючи найрізноманітніші форми та методи роботи: психологічний практикум «П’ять міфів про паління», захист проекту «На м’якій постелі спати – у здоров’ї програвати», виступ агітбригади «СНІД – проблема людства», семінар за участю медичною працівника «Допоможіть кинути палити», учнівський всеобуч «Тютюн  і Мадонна», зустріч з працівником міліції «Запобігання злочинності серед неповнолітніх», презентація думок та ідей «Всі люди народжуються вільними», правова гра «Встати, суд іде…», усні журнали, вікторини і кросворди на правову тематику тощо.
       У інформаційно-методичному віснику НМЦ ТПО в 2010 році видрукувано анотацію власного досвіду роботи  І.М. Андрусик «Виховна система з формування гармонійно розвиненої і суспільно активної особистості через виховання правосвідомості».
       Керівник клубу «Берегиня роду нашого» вихователь Л.І. Ковальчук широко використовує принцип народності, який полягає у використанні з виховною метою ідей єдності загальнолюдського і національного, що сприяє формуванню жіночої особистості шанобливого ставлення до культурної спадщини українського народу, народних традицій і звичаїв, національно-етнічної обрядовості. З метою вивчення історії рідного краю, народних ремесел, традицій, звичаїв, обрядів, фольклору,  навчання навикам ведення домашнього господарства члени клубу організовують українські вечорниці «Мистецька неповторність щедрівок та колядок», театралізовані дійства «До нас ідуть колядники», літературно-мистецькі вечори «Так ніхто не кохав», ліричні мініатюри «Я візьму той рушник, простелю, наче долю…», практичні мініатюри «Мистецтво оздоблення тортів» (зустріч з кулінарно-практиком), рольові та дидактичні ігри «Двадцять принципів щасливого подружнього життя», «Мистецтво сервірування столу», «Секрети красивої зачіски» (зустріч з перукарем-модельєром), філософські столи «Чоловіче слово донці, яка щойно вийшла заміж», «Чому сняться ненароджені діти?» (зустріч з лікарем-гінекологом), перегляд відеофільмів.
       Сьогодні учням не вистачає навчання стратегії життєвих навичок. Тому керівник клубу «Моя сім’я» вихователь Г.М. Лимар спрямовує роботу на формування в учнівської молоді ідеали сучасної молодої сім’ї, стимулює інтерес учнів до вивчення свого родоводу, розширення знань про сім’ю, кращі родинні традиції. Через систему виховних заходів на заняттях клубу формуються почуття любові до своєї Батьківщини та родини. З цією метою організовуються цікаві та змістовні виховні заходи: екскурсія в краєзнавчий музей «Стежками прадідів в минуле», діалог на тему «Бабуся – хранителька роду, дідусь – мудрість роду», міні КВК «Родина, справи домашні», експрес діагностики «Моє значення в сім’ї», «Хто я? Хто я буду в родині?», дидактичні та рольові ігри «З чого починається дорослість», «Сам собі вихователь», «Життя без рожевих окулярів», віртуальні екскурсії «Сімї знаменитостей».
       У навчальному закладі значна увага приділяється формуванні здорового і продуктивного способу життя. Протягом кількох років у навчальному закладі дії клуб «Краса і здоров’я», діяльність якого спрямована на виховання свідомого ставлення учнів до власного здоров’я, підготовка їх до самостійності в дорослому житті. Керівником клубу вихователем Л.М. Гранатарович створено освітнє середовище в межах якого учні готуються до самостійного життя і вчаться розумінню культури здоров’я, гармонійного розвитку особистості. Головне завдання навчання здоровому способу життя, на думку Л.М. Гранатарович – це створення умов для набуття учнями знань практичних навичок, які сприяють свідомому вибору здорової і безпечної поведінки, а також вміння застосовувати набуті знання в подальшому житті. Навчання здоровому способу життя базується не на абстрактних закликах, а на цілеспрямованих виховних заходах: пізнавальна бесіда «Навіщо потрібен розпорядок дня»,  практичні ігрові мініатюри «Комплекс вправ ранкової гімнастики», «Активний ранок – успіх усього дня», «З турботою про здоровя» (практичне заняття на спортивному майданчику), рольова гра «Як перемогти спокуси», поради щодо раціональної дієти «Трюки із самим собою», цикл конкурсів «Нумо, дівчати», «Козацькі забави», «Богатир ВПУ», туристичні походи стежками рідного краю «Чисті батьківські джерела».
       Досвідчений викладач Н.А.Дейкало в клубі «Рідний край» через пізнання історії, традицій, звичаїв українського народу виховує у членів клубу патріотизм, бережливе ставлення до природи, культури, традицій, успадкування виховних надбань, формує в учнів почуття національної гідності, екологічну культуру, особисту відповідальність за збереження та примноження багатств рідного краю. Вона активно впливає на особистість учня з огляду на його життєвий досвід, рівень організації в суспільному житті, вміння застосовувати наявну інформацію щодо розвитку різносторонніх наукових знань про регіон, область, державу. Мета роботи клубу прищепити учням любов до рідного краю, рідної землі, привернути увагу до екологічних проблем сьогодення. Серед виховних заходів усні журнали «Заповідники стежками Заліщанщини», «У світі цікавого», «Мінерали в нашому житті», «Екологічні особливості кімнатних рослин», пізнавальна година «Рослини у побуті та вірування українців», літературно-екологічна вітальня «До совісті і розуму людського», літературно-поетичні мініатюри «Збережімо нашу землю блакитною і зеленою», практична мініатюра «Цілющі властивості меду», фоторепортаж «Поезія природи», акція піклування про птахів «Свято зимуючих птахів», загальноучилищна лінійка «Живе збережемо живим», інтелектуальна гра «Чи знаєш ти свій рідний край?», практичні мініатюри «Квітів ніжний аромат» збагачують членів клубу почуттям відповідальності за стан навколишнього середовища, допомагають зрозуміти про значення природи для суспільства.
       Найціннішим джерелом відновлення духовної культури є мистецтво, яке формує естетичні смаки та етичні ідеали особистості. Тому в основу роботи клубу «У світі прекрасного» закладено знайомство з мистецтвом за трьома головними принципами:
Ø розвиток в учнів збагачення та сприйняття навколишнього світу;
Ø розвиток і розкриття творчого потенціалу вихованців;
Ø розвиток інтересу до набуття знань через сприйняття мистецтва.
       Керівник клубу бібліотекар М.М. Данилюк ставить перед собою головну мету – формування основ естетичної культури, естетичних норм і принципів, переконань та ідеалів, естетичного сприйняття і емоційного ставлення до прекрасного, духовне збагачення учнів, розширення їхнього світогляду, оволодіння цінностями і знаннями в галузі світового та народного мистецтва, музики, архітектури, побуту, ремесл, бажання вносити прекрасне в життя, примножувати культурно-мистецьке надбання народу. Серед форм роботи – конкурс поезії «Так ніхто не кохав», свято весни «Весну красну вітаємо», тематичний вечір  до Дня матері «Наймиліша, найрідніша», зустріч з місцевим письменником П.Мельником, літературні вечори, присвячені творчості Василя Симоненка, Олександра Довженка, Лесі Українки, екскурсія в краєзнавчий музей, літературна година «Моя сім’я, моя родина в житті і долі України» та ін.
       Дирекція, викладачі і майстри виробничого навчання допомагають керівникам клубів за інтересами створити необхідні умови для їх ефективної діяльності, підтримують учнів, які займаються в названих об’єднаннях, вбачаючи у цьому велику користь для вихованців і для навчального закладу в першу чергу в моральному зростання особистості молодої людини.
       Організаторські здібності, повага до особистості учня, відповідальне ставлення керівників клубів до роботи сприяють розвитку ініціативи, зацікавленості учнів, формування їх життєвих компетентностей. Вихованці в процесі занять клубів вчаться робити висновки, узагальнення, вдумливо ставитися до вирішення життєвих проблем. Адже в центрі кожного заняття стоїть моральна проблема, спрямована до життєвого самовизначення, духовної довершеності. В результаті зростає зацікавленість учнів у творчих справах, активність, співдружність, значно зріс рівень мотивації до самоутвердження, самовираження через позитивну творчу діяльність. При проведенні занять клубів за інтересами використовуються нестандартні форми роботи.
       Керівники клубів беруть активну участь у методичній роботі навчального закладу, для них притаманна систематична самоосвітня робота.
       Спостерігаючи за учасниками клубів, пересвідчуємося в тому як змінюється духовний світ учнів, розвиваються творчі здібності, збагачується рівень загальної культури.

       Найголовніше, на думку директора ВПУ В.Є.Стояка, - не зупинятися на досягнутому, а шукати нові форми виховної роботи, залучати учнів до самостійності, створювати умови для реалізації їх можливостей заохочувати творчий пошук педагогів. Адже мета нашого училища – виховання потреби постійного самовдосконалення учнів, як особистості, формування його соціальної зрілості через захоплення улюбленою справою. 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Листопад 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930