Виховання є процесом, який всебічно досліджується педагогами різних рівнів і постійно приваблює науковців своєю глибиною, доцільністю аналізу. Звертаючись до процесу виховання у Заліщицькому вищому професійному училищі – виховання учнів, акцентуємо увагу на його багатоаспектності та різноманітності. Відомий вітчизняний педагог К.Д.Ушинський наголосив на значущості виховного впливу на молодь віком від 16 до 23 років (саме це і час її навчання в навчальному закладі), оскільки у цей період віддається перевага тому чи іншому напрямку в мисленні людини, а також відбуваються конкретні зміни в її характері. Тому використовуючи досвід роботи видатних педагогів в Заліщицькому ВПУ працює 6 клубів за інтересами.
Керівником клубу «Закон і ми» є І.М.Андрусик. Цей клуб створення з метою запобігання правопорушень і сприяє молоді в реалізації прав і виконанні обов’язків. Отримані в клубі знання допомагають молодій людині увійти в доросле життя політично зрілим громадянином незалежної держави, зрозуміти цінності демократичного світу, усвідомити себе часткою великого українського народу. Лише через правопорядок можна прийти до загальної стабільності в державі, в усіх її сферах діяльності – до того, чого всі ми так потребуємо. Ще древні казали, що не має майбутнього та держави, в якій не дотримуються законів. Керівник клубу організовує заняття, використовуючи найрізноманітніші форми та методи роботи: психологічний практикум «П’ять міфів про куріння», захист проекту «На м’якій постелі спати – у здоров’ї програвати», виступ агітбригади «СНІД – проблема людства», семінар з участю медичного працівника «Допоможіть кинути курити», учнівський всеобуч «Тютюн і Мадонна», зустріч з працівником міліції «Запобігання злочинності серед неповнолітніх», презентація думок та ідей «Всі люди народжуються вільними» і т.д.
Керівник клубу «Берегиня роду нашого» Л.І.Ковальчук широко використовує принцип народності, який полягає у використанні з виховною метою ідей єдності загальнолюдського і національного, що сприяє формуванню національної спрямованості виховання, любові до Батьківщини та її народу, шанобливого ставлення до його культурної спадщини, народних традицій і звичаїв, національно-етнічної обрядовості. З метою вивчення історії свого краю, народних ремесел, традицій, звичаїв, обрядів, пісенного фольклору, прислів’їв, вірувань члени клубу організовують українські вечорниці «Мистецька неповторність щедрівок та колядок», театралізовані дійства «До нас ідуть колядники», літературно-мистецькі вечори «Так ніхто не кохав», ліричні мініатюри «Я візьму той рушник, простелю, наче долю…», практичні мініатюри «Мистецтво оздоблення тортів» (зустріч з кулінаром практиком), рольові та дидактичні ігри «20 принципів щасливого подружнього життя», «Мистецтво сервірування столу», «Секрети красивої зачіски» (зустріч з перукарем-модельєром), філософські столи «Чоловіче слово донці, яка щойно вийшла заміж», «Чому сняться ненароджені діти?» (зустріч з лікарем гінекологом), а також перегляди відеофільмів.
Г.М.Лимар у клубі «Моя сім’я» принцип зв’язку виховання з життям базує на виробленні та забезпеченні формування в учнівській молоді навичок пошуку інформації про найістотніші суспільні процеси, організації власної справи тощо. Цей принцип, який використовує вихователь, завжди є актуальним і необхідним для усвідомлення студентами своєї ролі у подальшому житті. Неабияка увага приділяється формуванню поняття ідеалу в житті. Керівник клубу стимулює інтерес учнів до історії свого роду, до розширення знань про сім’ю, накреслює шляхи вивчення родоводу по батьківській та материнській лініях свого генетичного коріння. З цією метою організовуються надзвичайно цікаві та змістовні виховні заходи: екскурсія в краєзнавчий музей «Стежками прадідів в минуле», діалог на тему: «Бабуся – хранителька роду, дідусь – мудрість роду», міні КВК «Родина, справи домашні», експрес діагностики «Моє значення в сім’ї», «Хто я? Хто я буду в родині?», дидактичні та рольові ігри «З чого починається дорослість», «Сам собі вихователь», «Життя без рожевих окулярів», віртуальні екскурсії «Сім’ї знаменитостей»
Навчальний заклад сьогодні повинен навчати вихованців веденню здорового і продуктивного способу життя, бути достойним громадянином, умінню в майбутньому стати конкурентноспроможним на ринку праці. З цією метою в Заліщицькому ВПУ функціоную клуб «Краса і здоров’я». Керівником клубу Гранатарович Л.М. створено сприятливе середовище для здоров’я і гармонійного розвитку особистості. Головне завдання навчання здорового способу життя, на думку Гранатарович Л.М., це створення умов для набуття учнями знань, практичних умінь і ставлень, які сприяють свідомому вибору здорової і безпечної поведінки, а також наміру дотримуватись такої поведінки у своєму житті. Навчання здорового способу життя базується не на абстрактних закликах, а на цілеспрямованих та багатогранних виховних заходах. А саме: пізнавальна бесіда «Навіщо потрібний розпорядок дня», практичні мініатюри «Комплекс вправ ранкової гімнастики. Активний ранок – успіх усього дня», «З турботою про здоров’я» (заняття на спортивному майданчику), рольова гра «Як перемогти спокуси», поради щодо редукційної дієти «Трюки з самим собою», цикл конкурсів «Нумо дівчата», «Козацькі забави», «Богатир ВПУ», організація туристичних походів місцями рідного краю «Чисті батьківські джерела».
Досвідчений викладач Н.А.Дейкало в клубі «Рідний край» керується принципом природовідповідності виховання. Вона може впливати на особистість учня з огляду на його життєвий досвід, рівень орієнтації в суспільному житті, уміння застосовувати наявну тільки у нього інформацію, щодо розвитку різносторонніх наукових знань окремого регіону, області, краю. Без виховання і настанови людина наче земля, яка, хоча й найкраща, але родитиме бур’ян, якщо на ній не працювати. Кожне засідання клубу заслуговує на увагу. Тут і глибокий науковий зміст, і практичні поради, і глобальні застереження. І все це заради формування розуміння про природу, як першооснову існування людини, розкриття у доступній формі суті зв’язків між неживою і живою природою, природою і трудовою діяльністю. Заходи: усний журнал «Заповідними стежками Заліщанщини», у світі цікавого «Мінерали в нашому житті», «Екологічні особливості кімнатних рослин», пізнавальна година «Рослини у побуті та вірування українців», літературно-екологічна вітальня «До совісті і розуму людського», літературно-поетичні мініатюри «Збережімо нашу землю блакитною і зеленою», збагачені інноваціями, виховують свідоме ставлення до природи, її розмноження та збереження. Практична мініатюра «Цілющі властивості меду», фоторепортаж «Поезія природи», акція піклування про птахів «Свято зимуючих птахів», загально училищний мітинг «Живе збережемо живим», інтелектуальна гра «Чи знаєш ти свій рідний край?», практичні мініатюри «Квітів ніжний аромат» збагачують членів клубу почуттям відповідальності за стан навколишнього середовища, допомагають зрозуміти про значення природи для суспільства.
Найціннішим джерелом відновлення духовної культури є мистецтво, яке формує свідомість та етичні ідеали особистості. Саме мистецтво є первинним щодо інтелектуального світосприйняття і викликає інтерес до світу та життя. Тому в основу роботи клубу «У світі прекрасного» закладено знайомство з мистецтвом за трьома головними принципами:
1. розвиток в учнів бачення та сприйняття навколишнього світу;
2. розвиток і розкриття творчого потенціалу вихованців;
3. розвиток інтересу до набуття знань через сприйняття мистецтва.
Керівник клубу бібліотекар Данилюк М.М. ставить перед собою головну мету - збагатити вихованців в художньо-естетичному напрямку, що передбачає формування основ естетичної культури, естетичних норм і принципів, переконань та ідеалів, естетичного сприйняття і емоційного ставлення до прекрасного, духовне збагачення учнів, розширення їхнього світогляду, оволодіння цінностями і знаннями в галузі світового та народного мистецтва, музики, архітектури, побуту, ремесел, виховання художнього смаку, вироблення естетичної активності, бажання вносити прекрасне у життя, примножувати культурно-мистецьке надбання народу.
Сучасна людина має бути вихованою високоморальною особистістю. І тільки натхненна праця вихователя покликана творити на землі людину. Народ, який керується мораллю Добра, Правди і Краси, ніколи не загине, а слова, що йдуть від глибин його душі й серця, становлять добірне збіжжя, яке лягає у перелоги Господньої ниви.