Середа, 13.12.2017, 04:22
Вітаю Вас Гість | RSS

ДПТНЗ  "ЗАЛІЩИЦЬКЕ  ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ"

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сторінка соціального педагога

                     ПЛАН  РОБОТИ  СОЦІАЛЬНОГО  ПЕДАГОГА

 

№ п/п

Зміст діяльності

Термін виконання

З ким проводиться відповідальний

Діагностичні функції

1.

Соціальна  паспортизація  груп  (виявлення  пільгових  та  проблемних  категорій  учнів).  Оформлення  соціального  паспорту  навчального  закладу.

Вересень-жовтень

Учні  І  курсу

2.

Виявлення  учнів,  що  потребують  підвищеної  педагогічної  уваги  та  складання  розгорнутих  списків. 

жовтень

Учні  І-ІІІ курсу

3.

Діагностика адаптації учнів до навчального процесу:

1.  Анкетування  «Вчора – учень  школи,  сьогодні – учень  професійного  училища».

 

грудень

 

Учні І курсу

4.

Анкетування  учнів  з  метою  визначення  соціальних  тем,  які  вони  пропонують  для  обговорення.

Жовтень-січень

Учні  І-ІІІ  курсу

5.

Дослідження  учнів  з  метою  визначення  інтересів  і  ставлення  до  майбутньої  професії:

-  Опитувальник  визначення  спонукань  вибору  професії;

-  Виявлення  мотивації  навчання  учнів  у  ПТНЗ;

-  Діагностика  професійних  уподобань  особистості.

 

Грудень

 

Учні ІІ  курсу

6.

Проведення  соціометричних  досліджень:

  •  Соціометрія;
  • Тест «Чи подобаєшся ти людям». 

 

Жовтень, травень

 

Учні І-ІІ курсу

7.

Діагностика  ціннісних  життєвих  орієнтацій  у  підлітків:

-  Анкета  «Рівень  розвитку  самосвідомості».

 

лютий

 

Учні  ІІ-ІІІ  курсу

8.

Діагностика  шкідливих  звичок:

-  Анонімне  анкетування  щодо  вживання  алкогольних  і  наркотичних  речовин;

-  Тестування  «Твій  спосіб  життя»;

-  Тест на  виявлення  схильності  до  алкоголізації,  вживання  наркотичних  речовин.

Березень-квітень

Учні  І-ІІІ курсу

9.

Рейди  щодо  з’ясування  зайнятості  учнів  у  позаурочний  час  та  під  час  уроку. 

Раз на півріччя

Учні І-ІІІ курсу

10.

Діагностика  психологічного  клімату  в  учнівському  та  педагогічному  колективах:

-  Психологічний  клімат  класного  колективу.

березень

Учні І-ІІІ курсу, викладачі, майстри

11.

Анкетування  батьків  учнів.

Січень-травень

Батьки

Прогностичні  функції

1.

Аналіз  даних  соціальної  паспортизації  в навчальному закладі.

Раз на півріччя

 

2.

Надання допомоги учням, які потребують піклування чи знаходяться в складних життєвих обставинах.

За запитом

Учні І-ІІІ курсу

3.

Складання  програми  роботи  з учнями,  які  є  в  колективах  ізольованими.

листопад

Учні І-ІІІ курсу

Консультативні функції

1.

Проведення  групових  консультацій  з  учнями  за  результатами  ізольованими.

Згідно з терміном діагностики

Учні І-ІІІ курсу

Консультування  учнів  за  індивідуальними  запитаннями  самих  учнів.

За  запитом

Учні І-ІІІ курсу

2.

Проведення  індивідуальних  консультацій  з  учнями  з  профілактики  правопорушень.

Раз на тиждень

Учні «групи ризику»

3.

Надання  класним  керівником  рекомендацій  щодо  регулювання  взаємовідносин  в  учнівських  колективах.

За  запитом

Класні керівники

4.

Консультування  викладачів,  майстрів,  учнів  щодо  вирішення  конфліктних  ситуацій.

За запитом

Класні керівники

5.

Консультування  батьків  і  класних  керівників  стосовно  адаптації  учнів  І  курсів.

грудень

Класні  керівники

6.

Надання  консультацій  класним  керівникам,  вихователям,  майстрам в/н,  батькам  щодо  роботи  з  учнями,  які  перебувають  на  обліку,  та  підвищення  рівня  їх  відповідальності. 

За  запитом

Класні керівники,  вихователі, майстри в/н, батьки

 

Захисні  функції

 

 

1.

Проведення  акції  милосердя  з  метою  надання  допомоги  учням-інвалідам.

Раз  на  півріччя

Учні  І-ІІІ  курсу

2.

Проведення  практичних  занять  щодо  прав  дитини.

квітень

Учні  І-ІІІ  курсу

 

Профілактичні  функції

 

 

1.

Організація  зустрічей  з  представниками  наркологічного  кабінету,  лікарям:  венерологом,  гінекологом.

Раз  на  рік

Учні  І-ІІІ  курсу

2.

Здійснення  контролю  за  відвідуванням  занять  учнями.

щотижня

Учні  І-ІІІ  курсу

3.

Проведення  практичних  занять  для  зменшення  агресивності  та  конфліктності  у  підлітків.  Формування  у  підлітків  навичок  спілкування,  адекватного  типу  поведінки  у  конфлікті  та  зниження  агресивності. 

Березень

Учні  І  курсу

4.

Кінезіологічна  профілактика.

Практичне  заняття:  «Що  таке  стрес  і  як  з  ним  боротись?»  (формування  навичок,  сприятливих  для  зміцнення  здоров’я,  відновлювання  практичних  навичок  збереження  власного  емоційного  здоров’я). 

 

Лютий

 

Учні  ІІ  курсу

5.

Практичне  заняття  «Здоров’я  -  це  життя».

1.  Профілактика  алкогольної  та  наркотичної  залежності».

2.  Просвітницьке  практичне  заняття  «Толерантне  ставлення  до  людей,  що  живуть  з  ВІЛ». 

 

Грудень-травень

 

Учні  І-ІІІ  курсу

6.

Практичне  заняття  ефективного  спілкування  (розвиток  навичок  ефективного  спілкування  та  подолання  бар’єрів  спілкування). 

Жовтень

Учні  І  курсу

7.

Практичне  заняття  «Ми  здорове  покоління»

грудень

Учні  І-ІІ  курсу

8.

9.

Просвіта  учнів  з  питань  захисту  дітей  від  жорстокого  поводження.

Колективна бесіда «Толерантність врятує світ. Вчимось спілкуватись»

Березень-квітень

Учні  І-ІІІ  курсу

 

Соціально-перетворювальні  функції

 

 

1.

Виступи  на  педагогічних  нарадах:

-  Причини  та  профілактика  девіантної,  адекватної  поведінки  підлітків.

 

Пед.. колектив

-  Навчальний  заклад та  сім’я в  подоланні  причин  девіантної  поведінки  учнів.

-  Основи  конфліктології.  Креативне  подолання  конфліктів.

Лютий

 

квітень

Пед.. колектив

 

Пед.. колектив

2.

Введення  психолог-педагогічного  практикуму  для  педагогів  і  майстрів:

-  Виявлення  суїцидальних  тенденцій  в  учнівської  молоді.

-  Рання  юність.  Внутрішня  позиція  по  відношенню  до  навчання.

-  Ознаки  вживання  наркотичних  речовин.

-  Проблема  кібербулінгу  в  молодіжному  середовищі.

-  Захист  дітей  від  жорстокого  поводження  з  боку  батьків,  однолітків.

 

 

Травень

 

 

 

грудень

 

 

Пед.. колектив

 

 

 

Пед.. колектив

3.

Виступи  на  батьківських  зборах:

-  «Як  реагувати  на  вияви  агресії  у  дітей»;

-  «Дисципліна  без  конфліктів.  Вирішення  конфліктів»;

-  «Попередження  суїцидальної  поведінки  дітей  та  підлітків».

Листопад

 

Березень

 

січень

Батьки

 

Вихователі,  майстри в/н

 

Класні керівники

4.

Співробітництво  з  класними  керівниками,  вихователями,  майстрами в/н  з  питань  проведення  заходів  щодо  формування  в  учнів  здорового способу  життя:

-  «Бережи  здоров’я  з  молоду»;

-  «Негативний  вплив  паління  на  здоров’я  та  імідж  молоді»;   

-  «Мій  вибір-здорові  діти»;

-  «Підліткам – про  шкоду  від  вживання  алкоголю»;

-  конкурс  листівок  і  плакатів  «Крок  у  безодню».

Протягом  року

Учні  І-ІІІ  курсу

Учні  І-ІІ  курсу

5.

Випуск  бюлетенів,  які  сприятимуть  соціальному  і  професійному  визначенню:

-  «Темперамент.  Природні  особливості  людини  і  обрана  професія»;

-  «Вплив  шкідливих  звичок  на  психіку  людини»;

-  «Таємниці  спілкування»  (поради,  які  допоможуть  учням  навчитися  налагоджувати  стосунки  з  людьми).

 

Лютий

Березень

Жовтень

 

6.

Просвіта  учнів:

-  «Толерантність.  Позитивне  значення  толерантності  у  формування  цілісної  особистості  молодої  людини»;

-  «Правильний  вибір  професії  професії – важливий  крок  у  житті»;

-  Круглий  стіл  «Ми – за  здоровий  спосіб  життя».

 

Грудень

 

 

Лютий

Травень

 

Учні  І-ІІІ  курсу

 

 

Учні  І  курсу

Учні  І-ІІІ  курсу

 

Організаційні  функції

 

 

1.

Підготовка  до  проведення  заходів.

       Згідно      

з нормативами  часу

 

2.

Робота  в  бібліотеці,  підвищення  професійного  рівня,  самопідготовка. 

Один  раз  на  тиждень

 

3.

Складання  плану  роботи:

-  на  рік;

-  на  місяць.

 

Травень,

Кожного місяця

 

4.

Участь  в  навчально-методичних  семінарах  (нарадах)  соціальних  педагогів.

 

Соціальний  педагог

 

 

ТРЕНІНГ  НА  ТЕМУ: 

«Ні»  Алкоголю,  наркотикам, 

спільному  використанню  предметів, 

які  колють  або  ріжуть

 

Мета:  Формування  негативного  ставлення  до  вживання  алкоголю  і  наркотиків  та  спільного  використання  голок  і  шприців.

Очікувані  результати

Після  цього  тренінгу  учасники:

-  Називають  приклади  психоактивних  речовин;

-  Пояснюють  небезпеку  їхнього  вживання  в  аспекті  епідемії  СНІДу;

-  Розпізнають  ознаки  наркотичної  залежності;

-  Відрізняють  факти  про  психоактивні  речовини  від  міфів;

-  Демонструють  уміння  надавати  кваліфіковані  поради  щодо  небезпеки  вживання  психоактивних  речовин  та  спільного  використання  предметів,  які  колють  або  ріжуть.

Обладнання  і  матеріали

-  Посібник  для  учнів.

-  Папір  форматів  А2,  А3,  А4.

-  Маркери,  фломастери.

-  Плакат:  «Стадії  виникнення  залежності»  (Посібник  для  учнів,  с. 77).

-  Картки  з  написами:  «ФЗ було  помітити  до  того  моменту,  коли  вони  стають  надто  міцними,  щоб  їх  можна  було  розірвати».

 

»,  «ПЗ»,  «ФЗ + ПЗ»  та  картки  з  ознаками  наркотичної  залежності  (Посібник  для  учнів,  с. 78).

-  Плакат  зі  словами  письменника  Семюела  Джексона:  «Пута  звички  є  надто  слабкими,  аби  їх  можна 

Орієнтовний  план

Тренінгові  активності

-  Привітання,  зворотний  зв'язок

-  Стартові  завдання

-  Повідомлення:  «Про  наркотики  і  наркотичну  залежність»

-  Гра:  «Доріжки.  Вчимося  розпізнавати  ознаки  залежності»

-  Мозковий  штурм:  «Причини  вживання  наркотиків»

-  Тест:  «Факти  і  міфи  про  психоактивні  речовини»

-  Робота  в  групах:  «Уявіть  себе  лікарем»

-  Зворотний  зв'язок,  завершення  тренінгу

Привітання,  зворотний  зв'язок

-  Виконайте  ритуал  привітання.

-  Запитайте  учасників,  що  вони  робили  на  минулому  тренінгу.

Стартові  завдання

-  Роздайте  по  12  карток  і  попросіть  учасників  тренінгу  написати:  4  улюблені  страви;  4  улюблені  заняття  (хобі);  4  імені  своїх  друзів.

-  Коли  всі  учасники  заповнять  картки,  скажіть:  «Давайте  поставимо  себе  на  місце  людини,  яка  почала  вживати  наркотики.  Це  допоможе  нам  краще  зрозуміти,  що  відбувається  в  її  житті.

-  Щойно  вона  почала  вживати  наркотики,  їй  доводиться  за  це  платити.  І  не  тільки  грошима.  Вона  втрачає  можливість  займатися  улюбленими  справами  (наприклад  спортом),  у  неї  не  вистачає  грошей  на  ласощі,  вона  може  втратити  друга.  На початку  дехто  жертвує  цим  без  жалю.  Прошу  вас  відкласти  по  одній  картці,  що  символізують  їжу,  ваші  захоплення  і  близьких  людей.

-  Згодом  наркозалежність  вимагатиме  нових  жертв.  Я  прошу  вас  відкласти  ще  по  одній  картці.

-  Нарешті  настає  стадія,  коли  людина  втрачає  контроль  над  своїм  життям,  і  хвороба  вже  сама  забирає  в  неї  те,  що  їй  дороге».

-  Попросіть  учасників  повернутися  одне  до  одного  і  взяти  навмання  по  три  картки  з  рук  партнера  та  покласти  їх  поруч  із  ним.

-  Повідомте,  що  решта – це  варіант  того,  що  залишає  людині  хвороба.

-  Попросіть  охочих  поділитися  своїми  враженнями,  висловити  свої  почуття.

-  Скажіть:  «Складіть  разом  усі  ваші  картки.  Те,  що  відбувалося  зараз,  було  лише  грою.  Я  сподіваюся, що  подібне  ніколи  не  станеться  у  вашому  житті,  ця  біда  не  зачепить  ні  вас,  ні  ваших  близьких».

-  Проведіть  вправу  на  емоційне  розвантаження.  Якщо  напруження  залишається  високим,  слід  зробити  невелику  перерву.

Робота  в  групах:  “Уявіть  себе  лікарем»

-  Об’єднайте  учнів  у  4  групи.  Розподіліть  між  ними  ситуації  та  запропонуйте  виконати  завдання  за  допомогою  «Валізи  лікаря».

-  Після  обговорення  учасники  зачитують  свої  ситуації  та  поради.

-  Це  завдання  можна  виконати  вдома.

-  Для  контролю  використайте  наступну  інформацію.

Ситуація  1

Рекомендація:  не  вживайте  наркотиків  і  алкоголю.  Вони  змінюють  свідомість  і  негативно  впливають  на  здатність  приймати  виважені  рішення.

Чому?  Ви  можете  вчинити  необачно  і  прийняти  рішення,  яке  призведе  до  небажаної  вагітності  або  інфікування  ВІЛ/ІПСШ.

Ситуація  2

Рекомендація:  не  погоджуйтесь  робити  пірсинг  і  тату аж  інструментами,  у  стерильності  яких  ви  не  впевнені.

Чому?  Існує  ризик  зараження  ВІЛ  та  іншими  небезпечними  інфекціями.

Ситуація  3

Рекомендація:  намагайтеся  дістати  стерильні  (нові)  шприци  і  голки,  якщо  вам  необхідно  ввести  ліки.

Чому?  Попередньо  використані  шприци  і  голки  містять  невелику  кількість  крові,  яка  може  бути  заражена  ВІЛ.

Ситуація  4

Рекомендація:  ніколи  не  вживайте  ін’єкційних  наркотиків.

Чому?  Вони  заподіють  величезну  шкоду  вашому  здоров’ю  і  можуть  призвести  до  зараження  ВІЛ,  гепатитом  В  та  іншими  небезпечними  хворобами.

Зворотний  зв'язок

Запропонуйте  учасникам  пригадати,  що  вони  робили  на  цьому  та  попередніх  тренінгах.  

 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Грудень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031